Search

Covid nám pomáhá k úspěchu

V našem kraji nastala neobyčejná "konjunkce planet" - totiž jak město Brno, tak Centrála cestovního ruchu JM, stejně jako Brněnsko ve stejnou dobu připravují své nové strategické dokumenty pro cestovní ruch. A je třeba říci, že Brněnsko je na úspěchu zejména Brna životně závislé. Vždyť je nejenom naším nejvýznamnějším členem, ale i "hlavním městem" kraje a naší destinace a naším hlavním zdrojovým trhem. Současně ale skončila Moto GP, letiště skoro nefunguje, obchodní cesty ani konference se nekonají (propad byznys klientely činí 70-80%), zahraniční turisté nejsou. BVV jsou v hluboké ztrátě, přičemž budoucnost veletrhů, jak jsme je znali, je nejistá. Součet? V roce 2020 to je mínus cca 6,2-6,8 mld. Kč jenom v Brně. Když k tomu připočtěme náš pokrok v očkování a obrázek v zahraničí, jak zvládáme covid, je jasné, že zahraniční turisté se k nám v roce 2021 nepohrnou. Cílem je stejně jako loňský rok pokud možno přežít. Děláme si naději, že nám léto pomůže.


Ale právě pandemie covidu a její důsledky přivedli k jednomu stolu představitele Brna, Brněnska i CCRJM, potažmo kraje. Je to poprvé v historii, kdy se takto propojují strategické a marketingové plány všech aktérů - to je velká věc. Všichni si uvědomujeme, že je nezbytné mobilizovat dostupné rezervy, jednat ve shodě, angažovat profesionály a prostředky a kapacity využívat na maximum, aby se cestovní ruch co nejrychleji postavil na nohy. Víme, že to bude jiný cestovní ruch než do roku 2019, ale o to více si snad budeme přihrávat a hrát s jedním míčem na jednu branku, jak to máme ve své vizi.


Dokumenty by měly být hotovy v červnu.